پنجشنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۹۰

آیا ترکیه ، روسیه ای دوم برای ایران شده است ؟




طی دو دهه اخیر کشور ترکیه توانسته است با استفاده از شانس تحریم های ایران و البته که با درایت مسولین دولتش از امتیازات ویژه منطقه ای و همجواری اش با ایران نهایت سود را ببرد . در حقیقت این کشور دقیقا تبدیل به روسیه دوم تاریخ ایران شده است . بیشترین امتیازات را میگیرد و منافع دولت جمهوری اسلامی را به نحوی به جا میاورد که نه از آن سو همپیاله های غربیش را ناراحت کند و نه از این سو بازار گرم ایران را از دست بدهد . در حقیقت توانسته است با واسطه گری میان رژیم ایران و غرب سود های کلانی به جیب بزند . در این میان وجود تفریح گاه ها و مراکز توریستی موجب جلب ایرانیان برای گذراندن ایام تعطیل خود و خروج ارز از کشور و خرج کردن آن در بسیاری از مراکز غیر استاندارد ترکیه درامد دیگری را برای آن کشور رقم زده است . 
از دیگر خیانت هایی که دولت وقت ترکیه در حق مردم ایران و به خصوص قشره فعال پناهنده کرده است تحویل بعضی از آنان به دولت جمهوری اسلامی میباشد . در چند مورد هم از افرد اپوزوسیون خارج از کشور وقتی برای دیدن خویشان خیش در ترکیه ملاقات میکردند توسط عوامل رژیم و با همکاری سازمان های اطلاعتی ترکیه به دام افتاده اند . 
به دلیل آزادیهای اجتماعی موجود و همچنین سهل الورود بودن دانشگاهها و مراکز آموزش عالی نیز از دیگر درآمدهای این کشور برای پول های ایرانیان میباشد ، پایین بودن سطح علمی و استاندارد این مراکز نیز بارها اعلام شده است اما به خاطر امتیازات بیان شده در همین بند . هنوز و هنوز هم خیل دانش آموختگان وارد این کشور جهت ادامه تحصیل میشوند .
از دیگر استفاده های این کشور ، وجود میل خرید ایرانیان به اجناس ترک میباشد که با توجه به تحریم ها تقریبا تنها راه حل  برای خرید بسیاری از اجناس خرید کردن از کشور در ظاهر دوست و همسایه ، ترکیه میباشد . تکنولوژی قدیمی استفاده شده در تولید این اجناس نیز بسیار از استاندارد ها و قابلیت های این اجناس کم میکند و مصرف کننده ایرانی را دچار مشکل مینماید .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر