چهارشنبه، بهمن ۰۵، ۱۳۹۰

کشتی بی لنگر نظام - روی امواج خروشان خاورمیانه


  از کودتای ویرانگر 88 به این طرف، دیگر کشتی آقای خامنه ای بی لنگر و کج محور روی امواج حوادث تلوتلو می خورد. کسی نمی داند، بر چه اساسی آقای خامنه ای تمام گذشته و آینده خود و سرنوشت نظام را به پای کسی ریخت که حتا در اداره درست و حسابی فرمانداری اردبیل هم عاجز و ناتوان بود .
اینک دوسال از کودتای فاجعه بار 88 می گذرد و بدنبال آنهمه زندان و کشتار خیابانی و اعدام  و شکنجه و بدنامی های کهریزک و اوین و زندان مخوف رجائی شهر می گذرد. شرایط ایران و جمهوری اسلامی چه از دیدگاه 75 میلیون ایرانی و چه در نگاه جهانیان به میهن مصیبت زده ما چگونه است؟ برای این کار بهتر است سخنان تنی چند از شخصیت های کلیدی حکومت، یعنی اصول گرایان را نسبت به کسی نقل کنیم که به گفته رهبر فرزانه در نماز جمعه پس از کودتا، افکارش به نظرات و افکار ایشان از همه نزدیک تر است. یعنی محموداحمدی نژاد.
مصباح یزدی بنابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار ایشان ،در دیدار با مسئولان شورای عالی زنان گفت :
"خطری كه من احساس می ‌كنم شدیدترین خطری است كه تا به حال اسلام را تهدید كرده است و آن هم از سوی نفوذی‌هایی است كه در بین خودی‌ها در حال رشد هستند...... امروزه در درون جامعه ما ( بخوانید در درون گروه حاکم) تشکیلاتی فراماسونری در حال شکل گرفتن است که شعارش همان شعار قرآن و اسلام است .
وی ادامه داد: چگونه كسی كه در عمرش با عالمی ارتباط نداشته و علاوه بر آن هر روز ضربه‌ای به اسلام می‌زند، می‌تواند برای اسلام مفید باشد، و معلوم نیست چه شده كه برخی نیز به آن‌ها دل بسته‌اند ! "
البته پیداست که منظور ایشان از کسی که در عمرش با عالمی ( روحانی ) ارتباط نداشته کسی جز آقای رحیم مشائی نیست! و منظور ایشان از " برخی " هم کسی جز محمود احمدی نژاد نمی تواند باشد! یعنی همان کسی که آیت اله خامنه ای چنان فکر خود را به او نزدیک می داند که برای تداوم دولت فاسدش، دست به کودتائی خونین زد و همه  سرنوشت خود و  ایران را تقدیم او کرد.
از طرف دیگر در روزهای اخیر سایت های الف، شمال و جهان با انتشار مطالبی به دولت احمدی نژاد و جریان های انحرافی در درون آن، هشدار دادند. آنان با توجه به سخنان اخیر علی اکبر جوان فکر، مشاور مطبوعاتی دولت، نوشتند که "سرچشمه های جوشان جریان خطرناک دولت اصول گرا را باید رصد کرده و خشکاند!". پیداست بسیاری از آن ها از نظرات ظاهرا ایرانی رحیم مشائی و اظهارات معاون ریاست جمهوری  سخت نگران شده اند.
در این حال سایت الف، متعلق به احمد توکلی نماینده اصول گرای تهران و رئیس مرکز پژوهش های مجلس، خطاب به جوان فکر می نویسد: " کاری نکنید تعبیر و تحلیل برخی افراد در مورد این که فتنه بعدی از درون اصول گرایان است، به حقیقت بپیوندد و شما و امثال شما مصادیق آن باشید!"
خلاصه این که  بحث بسیار پردامنه تر از این حرف هاست و بسیاری از نکات و راز و رمز های درون حاکمیت برما دانسته نیست. اما از همین بخش از کوه بزرگ یخی که در امواج متلاطم درون ملت ایران از یک طرف و مسائل جهانی و انقلابات شمال آفریقا و خاورمیانه از طرف دیگر در برابر کشتی در هم شکسته  رهبر فرزانه قد برافراشته اند، نشان از یک سونامی بزرگ برای ملت و کشور ایران در آینده نه چندان دور با خود دارد. لذا شاید این روزها و ماه های بسیار حساسی از تاریخ ایران باشد و چنانچه نتوان در شرایطی که جمهوری اسلامی با بیکاری میلیون ها ایرانی و توّرم سنگین اقتصادی و افلاس تعهدات بانکی و پولی موجود دست به گریبان است  ره به سرانجامی ببریم باز کشوربسوی انفجاری عظیم تر از انفجار اعتراض به کودتای 22 خرداد خواهد رفت. انفجار در قلب توفان خاورمیانه ما را به کدام ساحل ناشناخته خواهد برد؟
by: arash choupani 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر