چهارشنبه، بهمن ۰۵، ۱۳۹۰

افشای یک سند محرمانه در شرق الاوسط


 نسخه سرکوب معترضان
ازج. اسلامی به سوریه ابلاغ شده  
     
خبرگزاری ها روز گذشته سندی را منتشر کردند که بموجب آن، جمهوری اسلامی نسخه سرکوب اعتراضات مردم سوریه برای دولت این کشور فرستاده است.
در این سند که مهر محرمانه سازمان اطلاعات سوریه را دارد و روزنامه الشرق الاوسط آن را منتشر کرده آمده است:
«گروه کوچکی قصد دارد حوادث تونس و مصر را در سوریه بازسازی کند و برای این امر به حمایت مالی قطر و شرایط مساعد بین‌المللی در حمایت از تظاهرات مردمی تکیه کرده‌است. برای مقابله با آنها باید از اشتباهات زین‌العابدین بن‌علی و حسنی مبارک رهبران سابق تونس و مصر درس گرفت. رهبران تونس و مصر، ازابتدا ارتش و گارد ریاست جمهوری را بی‌طرف کرده و به رسانه‌ها اجازه دادند تا تمامی تحولات را پوشش دهند که در نتیجه کنترل روند امور از دست آنها خارج شد. اگر روش خاصی برای مقابله با تظاهرکنندگان اتخاذ شود، روند امور هرگز باعث نمی‌شود تا خطری نظام را تهدید کند و نهایت طی چند ماه مردم خسته‌ شده و سرانجام نظام قوی‌تر از قبل خواهد شد».
نباید اجازه داد، مسیر اعتراض ها متوجه شخصیت اول نظام (بشار اسد) شود. معترضان سعی می کنند در نقاط شلوغ شهر تجمع کنند تا بدین ترتیب بتوانند توجه عمومی را جلب کرده و مردم را تشویق کنند به آنها بپیوندند. باید مکان تجمع بلافاصله تا حد امکان محاصره شده و ارتباط معترضان با خارج قطع شود و همزمان نیروهای امنیتی با لباس شخصی وارد جمع معترضان شده و میان آنها اختلاف ایجاد کنند و در صورت نیاز چهره‌های فعال را دستگیر کنند. اگر در مکانی، تظاهرات از کنترل خارج شد باید آن منطقه از طرف ارتش و نیروهای امنیتی محاصره شده و تمامی راه‌های ارتباطی مانند اینترنت و تلفن در آن محل قطع شود. سپس افراد نظامی و امنیتی تحت حمایت تک‌تیراندازها وارد عمل شده و معترضان را هدف قرار دهند. البته تعداد کشته‌شدگان نباید هرگز از بیست نفر بیشتر شود، چرا که این امر توجه مردم دنیا را به سمت خود جلب کرده و در نهایت باعث دخالت خارجی می‌شود. در صورتی که معترضان به قتل رسیدند، رسانه‌ها باید تیراندازی را به گروه‌های مسلح و تروریست نسبت دهند."
روزنامه الشرق‌الاوسط نوشت: «نظام بشار اسد که هنوز میان برخی مردم سوریه و همچنین منطقه خاورمیانه، نظامی قابل قبول و نسبتا محترم است؛ روشی را برای مقابله با اعتراض مسالمت‌آمیز مردم در پی گرفته است که با عقل همخوانی ندارد. درحال حاضر سناریوهای تبلیغاتی مضحک حکومت سوریه، شباهت زیادی به سناریوهای ایران در مقابله با معترضان آن کشور دارد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر