چهارشنبه، مرداد ۳۰، ۱۳۹۲

کودکستان اپوزوسیون

 چند روزی که شاهد آن هستیم که تعدادی از دوستان و منجمله خود من ایراداتی بر روند ، منشور  و اساسنامه شورای ملی و ایرداتی به عملکرد دفتر سیاسی بخلاف اساسنامه موجودش وارد کرده ایم . جدا از ،پاسخ های عجیب و غریب و هجمه های فراوان که برای نظر دادن ما دریافت کرده ایم ، انگ خیانت و از این قبیل چیز ها را نیز بر ما زده اند . برای همین چند نکته را به عرض دوستان میرسانم .
١- انتقاد یک امر دموکراتیک بوده و کسانی که با روند پرسشگری مقابله میکنند ناچار به دیکتاتوری خواهند بود .
٢ - اگر از نظر گروهی یک انتقاد سازنده و از نظر گروهی مقابل ، همان انتقاد مخرب است ، بنابرین این تفاوت در دیدگاه دو گروه نسبت به نقد موجود  میباشد و نه بر اصل وجود ایراد .
٣ - اگر نقدی و نظری داده میشود در ارتباط با موضوعی ، منظور همان است که بیان شده و نیازی به فرافکنی و گسترش ان به کل مجموعه  و یا دشمنی با شخصی یا اشخاصی نیست ، کما اینکه این نشانه خیر خواهی  است ، حال اینکه لایه های  این انتقاد نیز بستگی به شنوایی نقد شوندگان دارد . با توجه به این ضرب المثل که دشمن دانا به از دوست نادان .
٤ - برای ادله انتقاد ها پاسخ های منطقی و در همان مسیر با دلیل و برهان لازم است نه انگ زدن به خیانت و توهین به شخصیت
٥ - از یک گروهی که خودرا حافظ دموکراسی و شخص شخص این گروه خود را دموکرات میدادند این یک رفتار غیره دموکراتیک و مخالف با روند دموکراسی خواهی و آزاد منشی  است که در برابر هر انتقادی موضع برخورد داشته باشند و نه موضع ،پاسخ گویی و روشنگری . چرا که کسانی که انتقاد میکنند نیز جزی از مردم ایران حساب میشوند و حق کامل این را دارند که به مانند هر شهروند دیگر میزان پاسخ گویی سازمان یا گروهی که خودشان رو منصوب به مردم ایران میدانند ، جویا شوند .
٦ - اگر از آغاز یک حرکت که  به اذعان متولیانش  دچار ایرادات و اشکالات بسیاری میباشد ، با نظرات ، انتقاد ها و دلسوزان خارج از گود اما تعقیب  کننده امور ، چنین برخورد های کودکانه و خود انگارانه انجام شود ، آیا در ادامه مسیر این جریان جایی برای آزادی و دموکراسی باقی خواهد ماند که آنرا به ایران عزیزمان هم تعمیم دهیم ؟
  ٧ - گروهی که خود را ضد تجزیه طلبی و خواهان یک پارچگی ایران میداند با اهانت به اقوام و زبان ها در علیه این مسیر قدم برداشته اند .
به امید آزادی و دمکراسی
آرش چوپانی
14 . 05 . 2013
https://www.facebook.com/notes/arash-choupani/%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%BE%D9%88%D8%B2%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/522957464434449

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر