چهارشنبه، مرداد ۳۰، ۱۳۹۲

آیا شما هنوز بت پرست هستید

پیروان ادیان ابراهیمی اعم از کلیمی ، مسلمان و یا مسیحی سالهاست که به باور خودشان چیزی یا شیی را پرستیدن را کنار گذشته اند و با ایمان آوردن به ادیان نامبرده خدا پرست و یکتا پرست شده اند، در واقع این یکتاپرستی سنبلی است از پرستیدن چیزی غیره مادی و غیره قابل رویت و به نوعی  اشاره است به اینکه پرستیدن کسی یا چیزی که در میان ما حضورش قابل ملموس است منتهی به خود کامگی و دیکتاتوری شخصیت پرستیده شده میشود . به عبارت دیگر وجود داشتن فیزیکی این شخص منجر به تولید رفتارهای چاپلوسانه در جهت محبوب کردن افراد نزد ان شخص شده و رقابتی نا  سالم برای مقبول واقع شدن در درگاه بت شان ایجاد میشود . این رقابت گاهی به جای میرسد که افراد خود را ملزم به انجام کارهایی فرا اخلاقی و فرا انسانی میکنند و در این میان هرچه از هدف دورتر و دورتر میشوند . 

در جوامع امروزی چنین بت پرستی هایی به صورت رفتار های مدرن ارتجائی نیز قابل رویت هستند . از شخص پرستان در عرصه  ورزشی و تیمی گرفته تا ریس جمهور ، رهبر و یا سلطان پرستان . به باور این جمیعت تنها عامل سرفرازی و سربلندی شان این بت های مدرن میباشند و همیشه به مانند خدایانی آنهارا  مورد احترام و پرستش قرار میدهند به طوری که کلام این افراد کتابشان و تصمیم این خدایان تصمیمشان میباشد . در کنار آنها عکس میگیرند و تصویری از آنها همیشه در اطرافشان . قدرت تفکرشان را از دست داده اند و به بیانی عامیانه چشم و گوش بسته مرید گشته اند .
این نوع رفتارها  در قرن بیست و یکم و با توجه به همه پیشرفت های بشری که تنها با بکار گیری از قدرت تعقل اتفاق افتاده است این سوال را به وجود موارد که آیا این ستایش و پرستش در جهت تعالی فکری بشریت میباشد و یا سرنگونی اندیشه .
https://www.facebook.com/notes/arash-choupani/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D9%87%D9%86%D9%88%D8%B2-%D8%A8%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%AF/502458946484301

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر