چهارشنبه، مرداد ۳۰، ۱۳۹۲

من که نمی فهمم چه خبر است ؟

بتازگی از سازمان CIA هی سند داره بیرون درز میکنه که مثلا ما باعث کودتای ٢٨ مرداد بودیم و یا امروز که اسنادی در آمده که در جنگ ایران و عراق کلا کمک اطلاعاتی و نظامی به عراق شده و جالب اینکه در همون اسناد کمک هایی هم به مقدار کم و در همان جنگ به ایران شده است .
حالا کاری نداریم به صحت این اسناد کما اینکه فرض را بر این می گذاریم که چنین اسنادی که به این  صورت و از خبرگزاری های صاحب نامی منتشر میشوند به یقین درست می باشند . من که نفهمیدم این آقای آمریکا چی می خواد و کلا کدوم وریه .
عجیب اینه که اولین منابع اطلاعاتی و خبری که این اسناد رو بیرون می دهند منابع انگلیسی مانند بی بی سی هستند .
تنها چیزی که به ذهن دائی جان ناپلئونی من میرسه اینه که بعد از افشا شدن اینکه آمریکا از اتحادیه اروپا و انگلیس جاسوسی اطلاعاتی میکرده این یک پاسخ به آمریکا از طرف سرویس های اطلاعاتی انگلیس هست که تواضن را به نفغ خودشان برگرداند . مخصوصا که با آچمز شدن آمریکا در جریان مصر توسط مهره عربستان سعودی واقمارش که به احتمال بسیار زیاد با سفری که وزیر امور خارجه عربستان به اتحادیه اروپا و کشور فرانسه داشته هماهنگی های لازم انجام شده ، پیام هایی برای آمریکا میتواند داشته باشد .
مسکو هم به صراحت به ادوارد اسنودن با تمامی مخالفت شخص اوباما پناهندگی اعطا کرد و شخص پوتین با علم به اینکه این عمل می تواند روابط این دو کشور را به چالش بکشد وحتی سرد کند بدون هیچ ابعایی به این خواسته اسنودن تن داد .
از آنجا که پس از به روی کار امدن حسن روحانی در ایران هم آمریکا و هم اتحادیه اروپا چراغ سبز هایی به ایشان نشان داده اند آیا این یک پیش بینی حادثه و رقابت بر روی همکاری یا امتیاز گیری از ایران نیست ؟

به نظرم به زودی اتفاقات عجیب و بزرگی بایستی روی دهد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر