پنجشنبه، شهریور ۱۳، ۱۳۹۳

اینترنت، دنیای مجازی تا حقیقتی مجازی

شاید باید تعریف جدیدی از دنیای مجازی و حقیقی به جامعه وارد شود. از وقتی شبکه های اجتماعی و ساختار های فضای بقولی مجازی به سطحی رسیده اند که توانایی شناسایی ارتباط افراد در بالاترین سطح از هویت اصلی را برقرار کرده اند، دیگر عملا چیزی به عنوان شخص مجازی به تعریف قدیم را نمیتوان بر این جامعه وارد دانست، زیرا که هر شخص با داشتن یک هویت الکترونیکی در واقع سطح جدیدی از هویت پذیری را به دست آورده است و با ان میتواند تقریبا ۹۰ درصد نیازهای خود را
براورده سازد. 




وقتی که یک هویت الکترونیکی امکان پیگرد قانونی پیدا میکند پس به ان هویت و شخص صاحب ان دیگر نمیتوان به عنوان یک فرد مجازی نگاه کرد و انرا جز قرار داد های انسان مجازی به حساب آورد.
برنامه تلوزوینی Rising Star یا همان طلوع ستاره که در چند کشور همزمان در حال اجرا میباشد، گونه ی جدیدی از مسابقات موسیقی و آواز خوانی است که بیننده های شبکه اجتماعی را نیز بصورت آنلاین به مسابقه میبرد و برای انتخاب از رای مستقیم شبکه بیننده های مجازی استفاده میکند.
در این برنامه پا فراتراز کنفراس های خبر و علمی گزاشته شده و به یک انسان مجازی، هویتی حقیقی داده شده که علاوه بر حضور،حق انتخاب یک انسان حقیقی در صحنه را بدست آورده اند و این میتواند آغاز تغییر تعریف ساختار جامعه و فضای مجازی قبل باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر