شنبه، آذر ۱۶، ۱۳۹۲

حماسه پپسی تا مسی، وقتی کورش هم بسیجی میشود .

بچه که بودم مادرم خیلی سعی داشت من رو بیخودی از چیزی یا کسی نتروسونه و همه تلاشش این بود که شخصیت واقع بینی داشته باشم . منو نه از لولو میترسوند و نه سعی میکرد دچار خرافات و عقاید اضافی کنه . تقریبا سعی میکر برای همه چیز یک توضیح معقول و قانع کننده بگه که من متوجه حقیقت امر بشوم .
کمی که بزرگتر شدم و خودم هم چندتا کتاب علمی و یا تاریخی خوندم این شخصیت من بیشتر و محکمتر به طرز رفتاریم وارد شد و از آن روز همه دردسر هایم شروع شد .
یادم هست یک جایی خوندم که چندین سال پیش مردمی زندگی می کردند که عکس کسانی رو تو ماه میدیدند . برام عجیب بود و بر اساس اقتزاء زمان در ذهن خودم اینگونه هضمش کردم که کسانی وقتی به باوری میرسند، باوری های خود را به صورت پندارهایی واقعی و در زندگی روزمره خود وارد می کنند و کم کم تبدیل به یقین می کنند و با فرافکنی، آنرا تبدیل به یک اصل غیر قابل انکار می کنند .
اینرا کم کم به گذر زمان می سپردم تا اتفاق دیگری افتاد . چندین سال بعد از آن واقعه و آنهم در قرن بیست و یکم و در زیر قلمرو تکنولوژی و عصر ارتباطات ، ادعایی شد و عکس پپسی قرار شد اینبار در ماه دیده شود . کاری ندارم که مبتکرین این ادعا چه کسانی بودند و یا چه هدفی داشتند، اما هنوزهم خیل بیشماری مردم زود باور و البته زود جوگیر و همواره زود عصبانی شو یی بودند که آنرا باور کردند و پس از اتفاق نیافتادنش در روز و ساعت مقرر، اولین حملات فیس بوکی و ناسزا نویسی در فیس بوک بر علیه صفحه پپسی توسط همیشه خود نخستین پنداران جهان، یعنی ایرانیان اختراع شد و پس از آن نیز در صفحات ناسا، ملک عبدالله و مجری تلوزیونی مراسم قرعه کشی و لورن فابیوس نیز به حد اعلا پیشرفت روز افزونی داشت و در چند روز پیش این موج طوفان، آقای مسی را درنوردید .
در موارد قبلی نتیجه ی زود باوری و عدم تعقل ما را تا اقدان به آن بی حرمتی ها به پیش برد و در نهایت عادت به انجام آن .
و همچنان هم گوش عالم و عالمیان را با فریاد فرهنگ ما ..... کورش و تمدن سه هزار ساله و ....  کر میکنیم .
البته آنچنان عجیب هم نیست . وقتی کورش بسیجی شود،همه چیز ممکن است...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر